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募集要項

現在の募集職種

選考フロー

募集職種と概要

海外医療アシスタンスコーディネーター(東京本社/RMS部)※正社員

仕事内容
  • 海外緊急医療サービスのコーディネート業務
  • 電話による受付・手配等
対象となる方
  • 英会話能力・英語の読み書きができる方(TOEIC 700点程度・英検2級程度)
  • 基本的なPCスキル(Word、Excel)
勤務地
東京都文京区小石川
勤務時間
土日祝を含む24時間シフト制 (8:00~17:00/12:00~21:00/20:00~翌9:00)
休日・休暇
月8~9日シフト制、有休、慶弔
給与
23万円
その他
住宅手当(要件を満たす場合)17,000円~23,000円
通勤費(月額30,000円まで)

登録看護師(東京本社/医療事業部)

登録看護師募集!! 短時間の業務もあります!!

EAJの看護業務の一端を担って頂ける方を募集しています。
弊社の看護師リストに登録して頂きます。
単発業務が発生する都度、登録頂いた方に出動可否をご連絡させていただきます。
事前にお聞きする、希望業務・連絡可能な時間帯・スキル等を考慮した上でのご連絡になります。
また登録頂いた方には各種教育研修等のご案内を発信致します。

詳しい業務内容・必要となる語学スキルなど、委細面談にてご説明いたします。
お気軽にご応募下さい。


仕事内容
東京都内宿泊施設等への往診業務(外国人対象)、
都内クリニックでの外来業務(日本人・外国人対象)
また条件の合う方で、ご希望の方には
医療搬送や海外プロジェクト基地の勤務をご紹介することもあります。
対象となる方
以下の資格・能力をいずれもお持ちの方
・正看護師または准看護師の資格
・英会話スキル
勤務地
東京都内(クリニック・往診先)
海外・日本全国(医療搬送)
勤務時間
発生する単発業務により異なる。
勤務日
発生する単発業務により異なる。
(例:2時間程度の往診業務、6時間程度の外来業務、1日から3~4日の医療搬送など)
給与
日当制度。日当額は経歴により考慮する。

国際医療コーディネーター(東京本社/国際医療第一部)※正社員

仕事内容
  • 海外在住の患者様と、日本国内受入医療機関とのコーディネート業務
    (電話、メール対応、通訳翻訳、各種手配)
  • 中国、中東、インドネシア、ロシア、旧ソ連諸国等をターゲットとしたプロモーション活動
対象となる方
  • 日本語と英語とロシア語の語学スキルがあるトリリンガルの方(いずれもビジネスレベル以上)
  • 日本語と中国語と韓国語の語学スキルがあるトリリンガルの方(いずれもビジネスレベル以上)
    ※その他の言語ができれば尚可
  • 基本的なPCスキル(Word・Excel・PowerPoint) 社会人経験3年以上
勤務地
東京都文京区白山(本社分室)
勤務時間
9:00~18:00
休日・休暇
完全週休2日制(土・日)祝日、有休、慶弔
給与
24万円
その他
住宅手当(要件を満たす場合)17,000円~23,000円
通勤費(月額30,000円まで)

国際医療翻訳者(東京本社/国際医療第一部)※フリーランス

当部では、フリーランスの翻訳者を募集しています。患者様の医療情報や日本国内の医療機関からの診断書などの翻訳を行っていただきます。お任せする業務内容は経験や能力に応じて決定いたします。学生の方も応募いただけます。あなたの高い語学力を活かしてみませんか?


仕事内容
患者様の医療情報や日本国内の医療機関からの診断書などの翻訳
対象となる方
【募集言語】
中国語
勤務地
ご自宅での翻訳作業
その他
ほか条件については、能力に応じて委細面談時に相談
詳細については、国際医療第一部までお問い合わせください。
e-mail : mj-info@emergency.co.jp

国際医療通訳者(東京本社/国際医療第一部)※フリーランス

当部では、フリーランスの通訳者を募集しています。海外から来日した患者様に対し、空港でのお出迎えや、日本国内の医療機関で通訳等を行っていただきます。お任せする業務内容は経験や能力に応じて決定いたします。学生の方も応募いただけます。あなたの高い語学力を活かしてみませんか?


仕事内容
空港でのお出迎えや、日本国内の医療機関で通訳等
対象となる方
【募集言語】
英語、ロシア語、中国語、韓国語、ベトナム語、フランス語、スペイン語、アラビア語、インドネシア語、タイ語など
勤務地
日本国内の医療機関等
その他
ほか条件については、能力に応じて委細面談時に相談
詳細については、国際医療第一部までお問い合わせください。
e-mail : mj-info@emergency.co.jp

クレームイグザミナー(東京本社/クレームアドミニストレーション部)※正社員

仕事内容

海外旅行中、病気や事故に遭遇したお客様に代わり、
医療機関等への支払い代行、保険会社などへの請求処理

  • 請求書類の内容確認・精査
  • 請求情報のシステム入力
  • 海外の医療機関との英語やその他言語による電話や書面でのやり取り
  • 保険会社等への請求書発行
対象となる方
  • 基本的なPCスキル(Word、Excel) 社会人経験3年 以上
  • 英会話能力・英語の読み書きができる方(TOEIC 700点程度・英検2級程度以上)
勤務地
東京都文京区小石川
勤務時間
9:00~18:00
休日・休暇
完全週休2日制(土・日)祝日、有休、慶弔
給与
20万円
その他
住宅手当(要件を満たす場合)17,000円~23,000円
通勤費(月額30,000円まで)

海外トラベルコーディネーター(東京本社/CRMソリューション部)※正社員

仕事内容
  • 国内外のレストランやコンサート等のチケット予約、手配
  • 海外航空券やホテル等の予約、手配
  • 電話による受付、応対等
対象となる方
  • 旅行英会話以上の英語力(電話でレストランの予約ができる程度、流暢でなくても可。その他の外国語ができる方優遇)
  • 旅行代理店、添乗員経験者歓迎
  • 顧客サービス経験のある方
勤務地
東京都文京区小石川
勤務時間
土日祝を含む24時間シフト制(8:30~17:30/13:00~22:00/21:30~翌9:00)
休日・休暇
月8~9日シフト制、有休、慶弔
給与
21万5,000円
その他
住宅手当(要件を満たす場合)17,000円~23,000円
通勤費(月額30,000円まで)

電話によるコンシェルジュ業務スタッフ(東京本社/CRMソリューション部)※パートタイマー

仕事内容
  • WEBや書籍によるレストラン情報調査
  • 電話・FAX・メール・WEBでのレストラン予約、手配
  • 電話による受付、応対等
対象となる方
  • PC基本操作(インターネット検索)ができる方
  • 顧客サービス経験のある方歓迎
  • 宴会幹事・お店探しが好きな方に向いています
  • 英語など、外国語ができる方優遇
勤務地
東京都文京区小石川
勤務時間
10:30~16:30または15:30~21:30の実働5時間 (休憩60分)
土日祝を含む、週3日以上勤務
給与
時給1,000円~1,200円
その他
通勤費(月額30,000円まで)

登録救急救命士、登録看護師(東京本社/国際プロジェクト事業部)

仕事内容

登録救急救命士、看護師募集!!
EAJの危機管理隊員に登録して頂きます。危機管理教育研修あり。

  • 救急救命士:
    事故・災害発生時等の危機管理業務。事故発生時の現場での救助、
    傷病者の現地病院までの医療処置及び搬送。
    現地作業員に対する安全教育講習会の開催。
  • 看護師:
    事故・災害発生時等の緊急事態対応業務。現地作業員に対する 日常健康相談、疾病の予防指導など医務室での業務。

派遣は事前に登録された医療者の中から選ばれます。
登録危機管理隊員には各種教育研修等のご案内、各災害等の情報を発信致します。 ご質問は国際プロジェクト事業部までお問い合わせください。
直通:03-3811-8608

対象となる方
  • 救急救命士、看護師共に勤務臨床経験5年以上、又は教育者歴3年以上。
  • 基本PCスキル(Word、Excel)
  • 1回の派遣期間15日以上行ける方。
勤務地
海外、主に中国
勤務時間
派遣現場勤務時間に準ずる
勤務日
派遣現場に準ずる。
給与
派遣日当制度。日当額は経歴により考慮する。

Assistance Coordinator I
アメリカセンター現地採用(バージニア州・リッチモンド市)※正社員

※H-1B Visa Sponsorship not available. ※

仕事内容

Job Summary:

This position is primarily responsible for being a provider relations liaison between international medical assistance coordinators servicing Japanese travel insurance policyholders, and medical providers in the United States, Canada, and Central and South America. The candidate must be able to work cohesively in a culturally diverse office, frequently coordinating with globally-located service centers to deliver outstanding assistance services.


Job Duties:

Core duties and responsibilities include the following. Other duties may be assigned.
Serves as liaise with medical providers to arrange medical treatment for patients, and direct medical billing to company address.
Serves as liaise with client insurance companies' representatives in Japan regarding claims adjudication, claims status, and eligibility issues.
Communicates with medical institutions and international assistance agencies professionally and with superior customer service skills both on the phone and in writing.
Builds and maintains professional working relationships with medical providers and other service providers across the United States and the Americas to create a superior service network to be utilized for client assistance purposes.
Accurately logs information in English, or other languages when applicable, on all communication, and maintain detailed and accurate records.
Works with international assistance companies in Central and South America to provide assistance for travelers in non-English speaking areas.

対象となる方

Requirements
Education and Experience:

College degree is preferred
International work or study experience is a plus
Medical or insurance industry experience is a plus
Recent college graduates are encouraged to apply


Abilities and Skills:

Excellent written and verbal communication skills
Strong organizational ability
Must be able to multi-task and oversee projects to completion
Detail-oriented
Superior customer service skills
Knowledge of Japanese language or culture is strongly recommended
Knowledge of Spanish language or Portuguese is a plus
May require some travel (domestic & international) on an as needed basis※H-1B Visa Sponsorship not available. ※

勤務地
Richmond, VA
勤務時間
40 hours/week
勤務日
Please inquire
給与
Competitive salary, commensurate with experience and education
Comprehensive benefits package available
応募方法
Please send a cover letter and your resume to our US center directly, at: hr-usa@emergency.co.jp
Application form will be sent to you if considered. Please do not contact our Tokyo office regarding your application.

Assistance Coordinator I - Japanese
アメリカセンター現地採用(バージニア州・リッチモンド市)※正社員

※H-1B Visa Sponsorship not available. ※

仕事内容

Job Summary:

This position is primarily responsible for providing over-the-phone services as an international medical assistance coordinator servicing to Japanese travel insurance policyholders in the United States, Canada, and Central and South America. The candidate must be able to work cohesively in a culturally diverse office, frequently coordinating with globally-located service centers to deliver outstanding assistance services.


Job Duties:

Core duties and responsibilities include the following. Other duties may be assigned.
Answers a high volume of calls according to client-specific service requirements.
Provides superior assistance to customers when travel emergencies including medical assistance, trip interruption, liability, repatriation and general customer service.
Contacts medical providers, and/or coordinates with internal/external medical teams to obtain insureds medical condition in order to determine assistance needed.
Monitors patient status and updates to traveling companions and/or family members.
Uses various language translation tools/services as necessary.
Researches, troubleshoots and resolves medical billing issues and customer complaints, taking all steps to resolve and ensure full resolution.
Logs information in Japanese and English, or other languages when applicable, on correspondences received/made and maintain detailed and accurate records.

対象となる方

Requirements
Education and Experience:

College degree is preferred
International work or study experience is a plus
Medical or insurance industry experience is a plus
Recent college graduates are encouraged to apply


Abilities and Skills:

Excellent written and verbal communication skills
Strong organizational ability
Must be able to multi-task and oversee projects to completion
Detail-oriented
Superior customer service skills

Native-level Japanese language skill is required
Business-level English language skill is required
Knowledge of Spanish language or Portuguese is a plus
May require some travel (domestic & international) on an as needed basis.
※H-1B Visa Sponsorship not available. ※

勤務地
Richmond, VA
勤務時間
40 hours/week
勤務日
Please inquire
給与
Competitive salary, commensurate with experience and education
Comprehensive benefits package available
応募方法
Please send a cover letter and your resume to our US center directly, at: hr-usa@emergency.co.jp
Application form will be sent to you if considered. Please do not contact our Tokyo office regarding your application.

Claims Examiner I - Japanese
アメリカセンター現地採用(バージニア州・リッチモンド市)※正社員

※H-1B Visa Sponsorship not available. ※

仕事内容

Job Summary:

This position is primarily responsible for providing insurance claim handling and adjudication support on behalf of Japanese travel insurance policyholders in the United States, Canada, and Central and South America. The candidate must be able to work cohesively in a culturally diverse office, frequently coordinating with globally-located service centers to deliver outstanding assistance services.


Job Duties:

Core duties and responsibilities include the following. Other duties may be assigned.
Serves as liaise with client insurance companies and members or medical providers regarding adjudication, billing status, and eligibility issues.
Accurately and efficiently enters data from source documents into prescribed computer database, files and forms.
Uses basic knowledge of medical and insurance terminology to complete investigations.
Listens and probes callers in a professionally and timely manner to determine purpose of the calls.
Reports and updates at-risk cases accurately to the supervisors in a timely manner.
Logs information in Japanese and English, or other languages when applicable, on correspondences received/made and maintain detailed and accurate records.

対象となる方

Requirements
Education and Experience:

College degree is preferred
International work or study experience is a plus
Medical or insurance industry experience is a plus
Recent college graduates are encouraged to apply


Abilities and Skills:

Excellent written and verbal communication skills
Strong organizational ability
Must be able to multi-task and oversee projects to completion
Detail-oriented
Superior customer service skills
Native-level Japanese language skill is required
Business-level English language skill is required
Knowledge of Spanish language or Portuguese is a plus
May require some travel (domestic & international) on an as needed basis
※H-1B Visa Sponsorship not available. ※

勤務地
Richmond, VA
勤務時間
40 hours/week
勤務日
Please inquire
給与
Competitive salary, commensurate with experience and education
Comprehensive benefits package available
応募方法
Please send a cover letter and your resume to our US center directly, at: hr-usa@emergency.co.jp
Application form will be sent to you if considered. Please do not contact our Tokyo office regarding your application.

Supervisor, Claims Administration - Japanese
アメリカセンター現地採用(バージニア州・リッチモンド市)※正社員

※H-1B Visa Sponsorship not available. ※

仕事内容

Job Summary:

This position is primarily responsible for supervising a team which provides insurance claim handling and adjudication support on behalf of Japanese travel insurance policyholders in the United States, Canada, and Central and South America. The candidate must be able to work cohesively in a culturally diverse office, frequently coordinating with globally-located service centers to deliver outstanding assistance services.


Job Duties:

Core duties and responsibilities include the following. Other duties may be assigned.
Directly supervise staff members. Carry out supervisory responsibilities in accordance with the organization's policies and applicable laws. Responsibilities include planning, assigning, and directing work; appraising performances; rewarding and disciplining employees; addressing complaints and resolving problems.
Develop and maintain operational manuals and various forms and templates.
Obtain, analyze and report departmental data and monthly reports in a timely manner.
Serve as liaise with client insurance companies and members or medical providers regarding adjudication, billing status, and eligibility issues.
Responsible for accuracy and efficient data entry within the department
Use superior knowledge of medical and insurance terminology to complete investigations.
Maintain all Compliance and HIPAA regulations at all times

対象となる方

Requirements
Education and Experience:

College degree is preferred
Medical or insurance industry experience
International work or study experience is a plus


Abilities and Skills:

Excellent written and verbal communication skills
Strong organizational ability
Must be able to multi-task and oversee projects to completion
Detail-oriented
Proven customer service skills
Native-level Japanese language skill is required
Business-level English language skill is required
Knowledge of Spanish language or Portuguese is a plus
May require some travel (domestic & international) on an as needed basis※H-1B Visa Sponsorship not available. ※

勤務地
Richmond, VA
勤務時間
40 hours/week
勤務日
Please inquire
給与
Competitive salary, commensurate with experience and education
Comprehensive benefits package available
応募方法
Please send a cover letter and your resume to our US center directly, at: hr-usa@emergency.co.jp
Application form will be sent to you if considered. Please do not contact our Tokyo office regarding your application.
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